Általános szerződési feltételek - Bőrpénztárca Webáruház

A borpenztarca.hu betöltése
folyamatban!

Általános szerződési feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!
A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

1. Üzemeltetői adatok

2. Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása

3. Rendelési információk ismertetése

4. A megrendelések feldolgozása

5. Böngészés a Webáruházban

6. Termékre keresés

7. Rendelés menete

8. Fizetéssel kapcsolatos információk

9. Szállítás és kézbesítés

10. Szállítási díjakról szóló tájékoztató ismertetése

11. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

12. Jótállási, garanciális információk, tudnivalók

13. Az elállási jog ismertetése

14. Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató

15. Összefoglaló ? Mit tegyek, ha valami problémám van a csomaggal?

16. Adatkezelési információk

17. Szerzői jogok

 


1. Üzemeltetői adatok

A www.borpenztarca.hu webáruház üzemeltetője: Leveleki Miklós Egyéni Vállalkozó
Székhely: 6500 Baja Czirfusz Ferenc utca 18.
Nyilvántartási szám: 04524155
Adószám: 44018371-2-23
Bank: Kereskedelmi és Hitelbank
Számlaszám: 10402513-25154254-00000000
Szerződés nyelve: magyar
Elektronikus elérhetőség: info@borpenztarca.hu
Telefonos elérhetőség: +3630/3036134 és 79/321-243
Postacím: 6500 Baja, Czirfusz F. u. 18.
A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az Ügyfélszolgálat menüpontban megadott elérhetőségeken rendelkezésére állunk!
A webáruház árai minden esetben BRUTTÓ árak, tartalmazzák a hatályos törvények szerinti ÁFA mértékét és forintban értendőek. Azon termékek ahol 0 (nulla) Ft-os ár szerepel, az adott időpontban nem kaphatóak. Az ilyen termékek megrendelése nem érvényes, a 0 forintos ár feltüntetés nem minősül ingyenes ajánlatnak. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra! A szállítási költséget nem tartalmazzák a termékeknél feltüntetett árak.


2.Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása

A www.borpenztarca.hu termékkínálatát pénztárcák, bőrdíszmű kiegészítők és táskák alkotják.
A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

 

  • Férfi pénztárca
  • Férfi exkluzív pénztárca
  • Dollártárca
  • Női pénztárca
  • Női keretes pénztárca
  • Női exkluzív pénztárca
  • Irattartó pénztárca
  • Exkluzív irattartó pénztárca
  • Brifkó
  • Gyermekpénztárca
  • Aprópénztartó
  • Kulcstartó
  • Kártyatartó
  • Exkluzív kártyatartó
  • Névjegykártyatartó
  • Szemüvegtok
  • Bőr oldaltáska
  • Bőr autóstáska
  • Bőr övtáska
  • Női bőrtáska
  • Női alkalmi táska
  • Női divattáska

A feltüntetett méretek tájékoztató jellegűek, a termékek jellegéből adódóan néhány milliméter eltérés lehetséges.
Ajánlataink a készlet erejéig érvényesek.


 3. Rendelési információk ismertetése

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben szeretné legközelebbi vásárlása alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.


 4. A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 16 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az 16 óra után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon vagy e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 1 munkanapon belül.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!


5. Böngészés a Webáruházban

Ha a keresett terméket sehol nem találja, vegye igénybe keresőnket.
A képernyő tetején középen a keresőbe kell beírni a termék nevét. A kereső gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében szerepel a beírt szó. Ezekre rákattintva eljut a kívánt termékhez.
Lehetősége van szín alapján keresni a képernyő bal oldalán. Válassza ki a kívánt színt majd kattintson a keresés gombra. Ekkor az összes az Ön által keresett színű termék megjelenik. Ugyan itt lehetőség van főkategória, alkategória és márka szerint is keresni. Válassza ki a megfelelő kategóriát majd kattintson a keresés gombra. Egyszerre kereshet színre is és kategóriára is. Ez esetben kérjük, kattintson a megfelelő színpöttyre majd válassza ki a megfelelő kategóriát és kattintson a keresés gombra.
Ha a keresés így is eredménytelennek bizonyult, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink készséggel állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.


6. Termékre keresés

Ha a keresett terméket sehol nem találja, vegye igénybe keresőnket.

A képernyő tetején középen a keresőbe kell beírni a termék nevét. A kereső gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében szerepel a beírt szó. Ezekre rákattintva eljut a kívánt termékhez.
Lehetősége van szín alapján keresni a képernyő bal oldalán. Válassza ki a kívánt színt majd kattintson a keresés gombra. Ekkor az összes az Ön által keresett színű termék megjelenik. Ugyan itt lehetőség van főkategória, alkategória és márka szerint is keresni. Válassza ki a megfelelő kategóriát majd kattintson a keresés gombra. Egyszerre kereshet színre is és kategóriára is. Ez esetben kérjük, kattintson a megfelelő színpöttyre majd válassza ki a megfelelő kategóriát és kattintson a keresés gombra.
Ha a keresés így is eredménytelennek bizonyult, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink készséggel állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.


7. Rendelés menete
1. Ha webáruházunkban kiválasztotta a megfelelő terméket és annak színét, kattintson a ,,Kosárba” gombra. Az alapmennyiség minden esetben 1 darab.
Ha a termékhez több mint 3 színvariáció tartozik, akkor “Részletek” gomb jelenik meg és csak a termékoldalon van lehetőség a kosár funkció használatára.
2. Miután minden terméket a kosárba tett, kattintson a ,,Kosár Tartalma” gombra.
3. Itt láthatja összesítve az Ön által megrendelni kívánt termékeket és azok árait.
4. Ezután kattintson ,,Tovább a Fizetéshez” gombra.
5. Előzetes regisztráció nem szükséges, csupán a megrendelésnél kell az adatait megadnia.
6. Ezután állítsa be a számlázási címét, alap esetben ez lesz a szállítási cím is, ha ön nem ad meg másik szállítási címet.
7. Válassza ki az Önnek legmegfelelőbb szállítási módot.
8. Amennyiben Postán maradó vagy Mol kútra kérte csomagját, kérjük válassza ki a megfelelő várost és a felkínált posták vagy benzinkutak közül a megfelelőt.
9. Csak abban az esetben tudja megrendelését elküldeni, ha elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket. Ezt a lap alján a kis négyzetbe tett pipával tudja megtenni.
10. Ezután nincs más dolga, mint leellenőrizni az adatait, a szállítási módot.
11. A ,,Megrendelés Elküldése” gombra kattintva tudja véglegesíteni a rendelését.
12. Ezután kapni fog a megadott email címre egy visszaigazoló levelet, amelyben a rendelés adatait láthatja.
13. A beérkezett megrendelését telefonon vagy e-mailben minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!

*Kérjük, a csillaggal jelölt mezőket mindenképpen töltse ki, mert azok nélkülözhetetlenek a megrendelés feladásához.
A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, úgy a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.


8. Fizetéssel kapcsolatos információk

A megrendelt terméket a csomag átvételekor a GLS futárszolgálat alkalmazottjának kell kifizetni.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és ha külsérelmi sérülést lát a csomagon, akkor ne vegye át. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A szállítás díja minden esetben a termék vételárán felül fizetendő.

Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért:

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén:

Előfordulhat, hogy hibás ár szerepel a honlapon. Hibás árnak minősül különösen a termék közismert, a piacon elérhető, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba vagy elgépelés miatt megjelenő hibás ár (pl. “0” Ft-os, vagy “1” Ft-os). Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a részünkről. Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az ajánlattétel Eladó munkatársa által küldött elektronikus – nem automata – visszaigazolás során az Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a felek között.

Jogfenntartás:

Előfordulhat, hogy a honlapunkon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az Ön részére 5 munkanapon belül.

Felelősség kizárása:

A weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Eladó nem vállal felelősséget.

Ön a weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy az Eladó nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Eladó kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Eladó ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más Eladók oldalaira vezet. Ezen Eladók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Eladó nem vállal felelősséget.

Az Ön által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat az Eladó jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében az Eladó jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

Az Internet globális jellege miatt Ön elfogadja, hogy a weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ön államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Önt terheli a felelősség.

Amennyiben Ön a weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Eladónak. Amennyiben Eladó jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.


9. Szállítás és kézbesítés

Webáruházunk a Magyar Postával szerződött a megrendelt csomagok szállítására.
Munkanapokon 13 óráig leadott megrendelések 2 munkanapon belül kiszállításra kerülnek a Magyar Posta által.
Kérjük, csak abban az esetben rendelje meg a kívánt terméket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak.
Ön három lehetőség közül választhat:

  •  Házhozszállítás

A Magyar Posta munkaidőben 8-16 óráig szállítja ki a megrendelt terméket. Kérjük olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagját, esetlegesen munkahelyi címet adjon meg ezért. Webáruházunkban vásárolt termékeket magyarországi címre szállítjuk ki.
Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult a csomagot átveheti.

  •  Postán átvehető

A csomagot a feladást követő munkanap 9 órától veheti át az Ön által megadott postahivatalban. Ezen kézbesítési forma esetén Önnek a szállítási mód kiválasztásánál a ?Postán maradó? lehetőséget kell bejelölnie, majd a település listába be kell írni azt a településnevet, ahol át akarja venni a csomagot. Ha egy településen több postahivatal is van, ki kell választania az Önnek leginkább megfelelőt. Webshopunk a kiválasztott postára fogja kézbesíteni a csomagot. Az átvételi lehetőséget visszaigazolásunkban megírjuk Önnek, illetve ha mobiltelefonszámot ad meg, úgy a posta SMS-ben értesíti Önt az átvétel lehetőségéről.

  •  Mol kút

A Magyar Postával kötött szerződésünk nyomán 125 MOL benzinkúton is lehetőség nyílt személyes csomagátvételre. A szolgáltatásban résztvevő MOL kutak aktuális listája elérhető a http://www.postapont.hu/webshopoknak/postapontok/ oldalon. A benzinkúton készpénzzel és bankkártyával is tud fizetni.
A csomagot a feladást követő munkanap 12 órától veheti át az Ön által megadott MOL kúton. Ezen kézbesítési forma esetén Önnek a szállítási mód kiválasztásánál a ? MOL kút? lehetőséget kell bejelölnie, majd a település listába be kell írni azt a településnevet, ahol át akarja venni a csomagot. Ha egy településen több MOL töltőállomás is van, ki kell választania az Önnek leginkább megfelelőt. Webshopunk a kiválasztott MOL kútra fogja kézbesíteni a csomagot. Az átvételi lehetőséget visszaigazolásunkban megírjuk Önnek, illetve ha mobiltelefonszámot ad meg, úgy a posta SMS-ben értesíti Önt az átvétel lehetőségéről.


10. Szállítási díjakról szóló tájékoztató ismertetése

  • A szállítás díja egységesen 890 Ft utánvétes fizetéssel mindhárom szállítási mód esetén (házhozszállításnál, postán átvehető csomag esetén és MOL kútra kézbesített csomag esetén is).
  Házhozszállítással Postán átvehető Mol kút
Utánvéttel 890 FT 890 FT 890 FT
15.000 FT felett INGYENES! INGYENES! INGYENES! 
  • Házhozszállítás: A MPL futár napközben 8-16 óra között az Ön által megadott szállítási címre fogja kiszállítani a csomagot. Kérjük olyan szállítási címet adjon meg, ahol munkaidőben át tudja venni a csomagját, esetlegesen munkahelyi címet adjon meg ezért. Webáruházunkban vásárolt termékeket magyarországi címre szállítjuk ki.Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult a csomagot átveheti. Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük.

 

  •  Postán átvehető: Csomagját az Ön által megjelölt Postán veheti át munkanapokon 9 órától. Az átvétel időpontjáról sms-ben fogja tájékoztatni a Posta, amennyiben a megrendelés folyamán megadta mobiltelefonszámát. Kérjük, vigye magával személyi igazolványát, mivel csak ennek birtokában veheti át csomagját.

 

  •  Mol kút: Ennél a szállítási módnál az Ön által megjelölt Mol benzinkútra fog megérkezni a csomagja. Az átvétel időpontjáról sms-ben fogja tájékoztatni a Posta, amennyiben a megrendelés folyamán megadta mobiltelefonszámát. Kérjük, vigye magával személyi igazolványát, mivel csak ennek birtokában veheti át csomagját.

 

 

 

  • Amennyiben az egyszeri vásárlási érték meghaladja a 15.000 Ft-ot, a szállítás díjmentes!

 

 


11. Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!
A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni.
Ezt az igényét jelezheti a 0630/3036134-es telefonszámon, vagy e-mailen az info@borpenztarca.hu címen. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költség nem terheli.


12. Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
Az általunk forgalmazott termékeket a gyártási folyamatok során szigorú minőségellenőrzésnek vetik alá a gyárakban, továbbá a termékek csomagolása előtt is történik egy szigorú minőség-ellenőrzés. Ennek ellenére is sajnos előfordulhat, hogy a használat során a termék meghibásodhat.

A www.borpenztarca.hu webáruházban forgalmazott termékekre hat hónap garanciát vállalunk. A termék meghibásodása esetén elérhetőségeink valamelyikén kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről. Kérjük, keressen meg minket a 0630/3036134-es telefonszámon, vagy e-mailen az info@borpenztarca.hu címen, soron kívül.
A vásárlásról a csomagolásban kapott számlát kérjük, őrizze meg, mivel ezzel tudja érvényesíteni a garanciát.
A garanciális termékek visszajuttatásának költsége a vásárlót terheli. A hibás terméket közvetlenül vállalkozásunk címére kell visszaküldeni, a 6500 Baja, Czirfusz Ferenc u.18. címre.

Utánvéttel küldött csomagokat nem veszünk át, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak.

 

Az alábbi rendelet szabályozza az általunk forgalmazott termékekre vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézését:

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § s) és w) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró közigazgatási és igazságügyi miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:

  1. § (1) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni, ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (a továbbiakban: szavatossági igény) vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt (a továbbiakban: jótállási igény) érvényesít.

(2) E rendelet vállalkozásra vonatkozó szabályait a Polgári Törvénykönyv szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a dolog gyártójára is megfelelően alkalmazni kell.

  1. § Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó hátrányára eltérő szerződési kikötés helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
  2. § (1) Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.

(2) A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

  1. § (1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
  2. a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  3. b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
  4. c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
  5. d) a hiba bejelentésének időpontját,
  6. e) a hiba leírását,
  7. f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
  8. g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.

(3) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

(6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

(7) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

  1. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
  2. § (1) Kijavításra vagy – a 4. § (5) bekezdése szerinti esetben – a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni
  3. a) a fogyasztó nevét és címét,
  4. b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
  5. c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
  6. d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

(2) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

  1. § (1) Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről.

(2) A javítószolgálat a kijavítást az 5. §-ban előírtak betartásával köteles elvégezni.

(3) A javítószolgálat a kijavítás iránti jótállási igény intézésekor a 6. § (1) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával köteles eljárni.

  1. § (1) A 4–6. §-ban, valamint a 7. § (2) és (3) bekezdésében foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

(2) Az (1) bekezdésben megjelölt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.

  1. § Ez a rendelet a kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatályba.
  2. § E rendelet rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

 

Jótállási kötelezettségünk nem terjed ki a rendeltetésellenesen használt, vegyi anyaggal érintkezett, extrém igénybevételnek kitett termékekre.


13. Az elállási jog ismertetése

A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól:  a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Az elállási jog gyakorlása esetén a fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. Vállalkozásunk sérülésmentes, hiánytalan tartalmú és csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette.
A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre.
Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, vállalkozásunk kötelezettséget vállal arra, hogy a termék vételárát a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére. Utánvétes csomagokat nem áll módunkban átvenni. 

A termék árát csak utalással juttatjuk vissza a vásárlóhoz.
A vállalkozó a termék visszaérkezését követően a kormányrendelet értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríti a termék vételárát a vásárló részére.
A törvény részleteinek megtekintése: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor


14. Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató

Amennyiben élni szeretne elállási jogával annak jelzését megteheti a megadott elérhetőségeink valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségéve juttassa vissza vállalkozásunk címére.

Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, az utánvéttel küldött csomagokat vállalkozásunknak nem áll módjában átvenni!
A csomag cégünkhöz történő beérkezését követően, videó kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt)
A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a www.borpenztarcak.hu a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát. 


15. Összefoglaló ? Mit tegyek, ha valami problémám van a csomaggal?

  • Törött – szállítási sérült csomag:

Ha külsérelmi sérülést lát a csomagon, akkor ne vegye át. Ebben az esetben kérjük, hívja fel vállalkozásunkat és tájékoztasson minket erről a tényről. Amennyiben átveszi a csomagot, abban az esetben azonnal bontsa ki és ellenőrizze annak tartalmát. Ha szállítási sérülést észlel, soron kívül hívja fel vállalkozásunkat és vetessen fel jegyzőkönyvet vállalkozásunkkal a sérülésről, hogy a lehető legrövidebb időn belül intézkedhessünk. Amennyiben Ön a kézbesítés napján nem jelez sérülést, úgy vállalkozásunk erre vonatkozóan reklamációt nem fogad el. Kérjük, ellenőrizze, hogy a csomag tartalmazza-e a számlát. Amennyiben nem tartalmazza, kérjük, értesítse Ügyfélszolgálatunkat.

  • Téves teljesítés:

Amennyiben nem azt (azokat) a termékeket kapja meg a csomagban, amelyeket megrendelt, úgy email-ben vagy telefonon soron kívül értesítsen minket.

Garanciális probléma esetén az Eladó az üzletében (6500 Baja Czirfusz Ferenc utca 18.) nyitvatartási időben  ….. – ….., a terméket megvizsgálja, és fogyasztó panasz esetén erről jegyzőkönyvet vesz fel.

Panaszügyintézés

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Ügyfélszolgálati iroda helye: 6500 Baja Czirfusz Ferenc utca 18.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: H-P: 8:00-16:00 Sz: Nincs

Tel./Fax: 0630/303-6134

Email: info@borpenztarca.hu

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja vagy megküldi email-ben. Az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó bejelentett igényéről és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.

Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békélteto testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő
Békéltető Testület
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf.228
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Ügyfélszolgálati idő:

H-SZ: 9:00-12:00 / CS: 13:00-15:00 / P: nincs

Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
E-mail: horvath.zsuzsanna@bacsbekeltetes.hu
Tel.: 76/501-525, 76/501-532
Fax:76/501-538

Fogadónapja: minden hónap első hétfőjén: 9-12 óra

Elnökhelyettes: Karádi János

6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Tel.: 76/501-525, 76/501-532
Fax:76/501-538

Fogadónapja: minden hónap második hétfőjén: 9-12 óra

Békéltető testületi munkatársak:

Egyedné Berente Mária
Várnagy Zoltánné
Tel.: 76/501-525, 76/501-532, 70/7028-403, fax: 76/501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elotti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes felügyelőségnél benyújtható.


16. Adatkezelési információk
A www.borpenztarca.hu webáruház használata során a vállalkozás a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja át további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az a www.borpenztarca.hu webáruház alvállalkozója. (Pl: Magyar Posta, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a www.borpenztarca.hu webáruház kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezi a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a www.borpenztarca.hu webáruház megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a webáruház oldalain leadott megrendelésből készült számla adatai a rendelés leadása folyamán magadott adatokkal rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra. A webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevél feliratkozás során megadott adatokat a www.borpenztarca.hu webáruház bizalmasan kezeli, leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.
Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban az info@borpenztarca.hu e-mail címen.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. A web áruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a www.borpenztarca.hu webáruház általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.

Jelen általános szerződési feltételek dokumentum nyomtatóbarát változatának letöltéséhez, és megtekintéséhez kattintson ide.


17. Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Leveleki Miklós egyéni vállalkozó írásos hozzájárulás esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

A weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy az Eladó előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag az Eladó előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások az Eladó előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A www.borpenztarca.hu egésze, annak termékfotói, grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jog jogosultja a Webáruház felületén, valamint a webáruházon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak.

A www.borpenztarca.hu webáruház tartalmát idézni egészben vagy részletekben kizárólag a Szolgáltató írásos beleegyezésével lehetséges. A webáruház tartalmának engedély nélküli felhasználása estén szolgáltató, mint a szerzői jogok tulajdonosa bírósághoz fordul ezen jogsértés rendezése céljából.

 

Ezt a cikket megoszthatod ismerőseid közt: